16/07/2024

واکنش ها در اسکار به جنگ در غزه

در شب نود و ششمین دوره جوایز آکادمی اسکار که در سالن تئاتر دالبی لس‌آنجلس برگزار شد، فیلم سینمایی «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان با دریافت ۷ مجسمه، بهترین فیلم شد. در این مراسم، علاوه بر اعلام برندگان اسکار، واکنش‌ها به کشتار در غزه جلب توجه کرد.

 به گزارش آنادولو؛ پیش از آغاز مراسم اسکار، گروهی حامی فلسطین در مقابل تئاتر دالبی تجمع کرده و برای آتش‌بس فوری در غزه تظاهرات و جاده را مسدود کردند.

مراسم اهدای جوایز اسکار به دلیل تظاهرات حمایت از غزه که مورد توجه رسانه‌های آمریکایی نیز قرار گرفت، کمی دیرتر آغاز شد.

بازیگران مشهور هالیوود که خواهان برقراری آتش‌بس در غزه هستند، با گل‌سینه‌هایی نماد آتش‌بس بر روی فرش قرمز عکس گرفتند.

بسیاری از ستارگان مشهور هالیوود مانند رامی یوسف، مارک روفالو و بیلی آیلیش با گل سینه‌های قرمز که نماد درخواست “آتش‌بس” در غزه بود به سالن آمدند.

تظاهرات «برای فلسطین آزاد» مقابل مقر برگزاری مراسم اسکار

بنا به گزارش نشریه معروف هالیوود ریپورتر راهپیمایی روز یکشنبه در مقابل محل برگزاری مراسم اسکار از پیش فراخون داده شده بود. بر پا شود.

روزنامه هالیوود ریپورتر، اعلام کرده بود عده ای از نویسندگان سینما و دیگر ارگان های سینمایی به توافق رسیده اند که تظاهراتی مشترک به نفع مردم فلسطین برگزار کنند. تظاهرات‌کنندگان اسم این راهپیمایی را برای فلسطین آزاد نام نهادند و درخواست کردند سربازان اسراییلی دست از کشتار علیه مردم بی پناه فلسطین بکشند. تظاهرکنندگان خواهان آتش بس فوری شدند. بازیگران گوناگو از این راهپیمایی حمایت کرده و پیام خود را از طریق اینستاگرام به گوش برگزارکنندگان رساندند. گروه «صدای یهودیان صلح طلب» به این اعتراضات پیوستند.