16/07/2024

نتایج یک نظر سنجی؛ از هر ۳ رای‌دهنده یک نفر خواهان کناره‌گیری بایدن از انتخابات است

بر اساس نظرسنجی «رویترز/ایپسوس»، هیچ یک از اعضای ارشد حزب دموکرات در یک انتخابات فرضی برابر ترامپ، بر بایدن برتری نیافتند

بنابر نظرسنجی «رویترز/ایپسوس» که سه‌شنبه 12 تیر به پایان رسید، از هر سه رأی دهنده دموکرات، یک نفر معتقد است که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پس از مناظره هفته گذشته خود با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، باید از انتخابات ریاست جمهوری، کناره‌گیری کند.

بر اساس این نظرسنجی اما هیچ یک از اعضای ارشد حزب دموکرات در یک انتخابات فرضی برابر ترامپ، بر بایدن برتری نیافتند.

این نظرسنجی که طی دو روز انجام شد، به این نتیجه رسید که ترامپ (78 ساله) و بایدن (81 ساله) از حمایت 40 درصد از رای‌دهندگان ثبت نام شده برخوردارند که نشان می‌دهد بایدن پس از مناظره، محبوبیت خود را از دست نداده است.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 5 نوامبر برگزار شود.

در میان اسامی دموکرات‌های ارشد ارائه شده در این نظرسنجی به شرکت‌کنندگان، تنها میشل اوباما، همسر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین دموکرات، از بایدن پیشی گرفت که در انتخابات فرضی با کسب 39 تا 50 درصد، از ترامپ پیشی گرفت.

میشل اوباما چندین بار اعلام کرده است که قصد ندارد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

حدود 32 درصد از دموکرات‌ها در این نظرسنجی گفتند که بایدن پس از مناظره‌ای که طی آن بارها دچار تزلزل شد و نتوانست برابر حملات ترامپ به شکل مطلوب ظاهر شود، باید از تلاش برای انتخاب مجدد خود صرف نظر کند.

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا با اختلاف یک درصد و کسب 42 درصد نظرسنجی‌ها از ترامپ عقب‌تر بود. این مقدار اختلاف در محدوده حاشیه خطای نظرسنجی قرار دارد که 3.5 درصد است و بیانگر برابری قدرت عملکرد هریس از نظر آماری با بایدن است.

با این حال، 59 درصد از دموکرات‌ها مانند نظرسنجی ژانویه گذشته، براین باروند که سن بایدن برای کار در دولت، بسیار بالا است.

این نظرسنجی آنلاین بر مبنای سن، شامل 1070 آمریکایی واجدین شرایط در سراسر کشور شد که از حق رای‌دهی برخوردارند.