16/07/2024

اسرائیل ۵۰۰ خانواده را در غزه به طور کامل از بین برده است

یک مسئول ارشد در اداره دفاع مدنی غزه با اشاره به مستندات موجود درباره نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم غزه اعلام کرد که ۵۰۰ خانواده در این باریکه به طور کامل از بین رفته و از ثبت احوال حذف شده‌اند.

در سایه جنگ نسل کشی که رژیم اشغالگر از ۹ ماه گذشته تاکنون در نوار غزه به راه انداخته است، «محمد المغیر» رئیس کمیته اسناد و پیگیری اداره دفاع مدنی در نوار غزه اعلام کرد که در تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این باریکه و با توجه به جنگ نسل کشی که اشغالگران علیه غزه به راه انداخته‌اند، تاکنون ۵۰۰ خانواده در غزه به شکل کامل از بین رفته‌اند که آخرین مورد از آن، ۱۲ خانواده بود که همه آن‌ها در کشتار اردوگاه النصیرات در ماه گذشته قتل عام شدند.

این مسئول دولتی در نوار غزه اعلام کرد: اکثر سلاح‌هایی که این خانواده‌ها با آن قتل عام شدند، سلاح‌های آمریکایی بود.

وی تصریح کرد: از میان خانواده‌هایی که در غزه به طور کامل نابود شده‌اند می‌توان به خانواده «الاسطل» اشاره کرد که بیش از ۶۴ عضو این خانواده تنها در حمله‌ای که نوامبر گذشته رژیم اشغالگر به خان یونس انجام داد، به شهادت رسیدند.

المغیر افزود: روند مستندسازی خانواده‌هایی که همه اعضای آن‌ها به قتل رسیده‌اند و حتی یک نفر هم باقی نمانده است، با وجود نبود امکانات مورد نیاز همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که تعداد خانواده‌های نابود شده در غزه، بیش از آماری باشد که تاکنون به آن‌ها دست یافته‌ایم.

بر اساس این گزارش، در یکی از عملیات‌های جستجو، تیم‌های دفاع مدنی غزه در حمله‌ای که رژیم اشغالگر چند ماه قبل به اطراف بیمارستان اروپایی انجام داد، جسد ۳۷ کشته از خانواده «علاء معمر» روزنامه نگار فلسطینی را پیدا کردند که منجر به حذف ۵ خانواده به شکل کامل از ثبت احوال شد.

این مسئول اداره دفاع مدنی غزه تاکید کرد: ما در تلاش هستیم تا با ارائه مستندات مربوط به خانواده‌هایی که بر اثر حملات وحشیانه دشمن صهیونیستی به طور کامل منقرض شده‌اند، از این مستندات به عنوان مدرکی درباره جنایات جنگی اسرائیل در دادگاه‌های بین‌المللی استفاده کنیم.

منابع مربوطه همچنین گزارش دادند که خانواده «سالم» یکی دیگر از خانواده‌های فلسطینی است که ۱۷۰ عضو آن در دو حمله رژیم اشغالگر به منطقه شیخ رضوان در فاصله کمتر از ۸ روز به قتل رسیدند و نسل این خانواده کاملاً منقرض شد.

این درحالی است که نشریه تخصصی «لنست» که یکی از معتبرترین و مشهورترین هفته‌نامه‌های بین المللی پزشکی است، در تاریخ ۵ جولای جاری مقاله‌ای منتشر کرد که نشان می‌دهد آمار رسمی اعلام شده از شهدای غزه توسط وزارت بهداشت فلسطین، بسیار کمتر از تعداد واقعی کشته شدگان است.

نویسندگان این مقاله تحقیقاتی اعلام کردند که حتی در خوشبینانه‌ترین سناریو‌ها تعداد کشته شدگان غزه به ۱۸۶ هزار نفر خواهد رسید؛ زیرا طبق آمار درگیری‌های جنگی؛ تعداد زیادی بر اثر عواقب غیر مستقیم جنگ جان خود را از دست می‌دهند و به ازای هر یک نفری که در حملات مستقیم جانش را از دست می‌دهد؛ چهار نفر به شکل غیر مستقیم در نتیجه پیامد‌های ناشی از جنگ می‌میرند.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی مسئول جان باختن این تعداد از غیرنظامیان در نوار غزه هستند. پیش‌بینی می‌شود که حملات اشغالگران اسرائیلی به نوار غزه منجر به از بین رفتن حدود ۸ درصد از مردم این باریکه خواهد شد.