16/07/2024

غزه؛ حمله به اردوگاه المواسی و قتل‌عام زنان و کودکان

حملات اسرائیل علیه نوار غزه از ٧ اکتبر ٢٠٢٣ تاکنون ادامه دارد و روز گذشته نیز اردوگاه المواسی که یک «منطقه امن» عنوان شده بود را هدف قرار داد.

براساس گزارش وزارت بهداشت غزه، در حملات اسرائیل علیه غیرنظامیانی که از محلات خود آواره و در المواسی ساکن شده‌اند، ٩٠ نفر از جمله زنان و کودکان جان خود را از دست داده‌اند.

«قتل‌عام المواسی تداوم نسل‌کشی مردم فلسطین است»

نبیل ابورودینه، سخنگوی دولت فلسطین و وزیر اطلاعات فلسطین درباره این حمله به (وفا)خبرگزاری رسمی فلسطین اظهار داشته است که «در این حمله زنان و کودکان جان خود را از دست داده و حدود ٣۵٠ نفر مجروح شده‌اند. ادامه نسل کشی مردم فلسطین از ابتدای سال ٢٠١٨ تاکنون یک واقعیت است.» وی در عین حال، ایالات متحده را مسئول این حملات دانست و از شورای امنیت سازمان ملل متحد (UNSC) خواست تا برای توقف این کشتارها اقدام فوری انجام دهد.

روحی فتوح، رئیس شورای ملی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف)، در بیانیه خود اعلام کرد که «در غزه پاکسازی قومی شده است. کشتار در المواسی، جایی که صدها هزار نفر در آن ساکن بوند، یکی از خطرناک‌ترین جنایات تاریخ است. هر روز ده‌ها نفر جان خود را از دست می‌دهند، آمریکا مسئول است و با بمب و سلاح از اسرائیل حمایت می‌‌کند، «قتل عام خونین» سطح جنایتکارانه نظام اشغالگر را نشان می‌دهد».