16/10/2024

50 کشته و ده‌ها زخمی در حملات هوایی اسرائیل به مرکز و جنوب غزه

با وجود تشدید تنش در جبهه شمالی با حزب الله لبنان، حملات هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل به نوار غزه همچنان ادامه دارد

منابع پزشکی فلسطینی، یکشنبه هفتم مرداد اعلام کردند که موج جدید حملات هوایی اسرائیل به مرکز و جنوب نوار غزه 50 کشته و حدود 200 نفر زخمی بر جای گذاشت.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد که حمله هوایی جدید اسرائیل به مدرسه خدیجه در دیرالبلح در مرکز غزه که هزاران نفر در آن به پناه برده بودند، حداقل 30 نفر کشته شدند.

این وزارتخانه از انتقال صدها تن از مجروحان به سمت بیمارستان الاقصی در همان حوالی خبر داد.

این در حالی که تصاویری از منطقه دیر البلح منتشر شده که در آن خانواده‌هایی را که کودکان مجروح خود را برای مداوا حمل می‌کردند، نشان می‌داد.

نیروهای اسرائیلی اعتراف کردند که مدرسه خدیجه در دیرالبلح غزه را هدف قرار دادند.

ارتش اسرائیل مدعی است که این منطقه به برای «فرماندهی و کنترل» جنگجویان حماس استفاده می‌شود.

در همین حال خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داد که فلسطینی‌ها در کلاس‌های درس تخریب شده بقایای قربانیان خود را جستجو می‌کردند.

این خبرگزاری در گزارش خود افزود، خبرنگارانش مردمی را دیدند که از بیمارستانی که کشته شدگان حمله هوایی اسرائیل به آنجا منتقل شده‌اند، فرار می‌کردند.

خبرنگاران آسوشیتندپرس افزودند که داخل آمبولانس یک نوزاد مرده و جسد دیگری که در پتو پیچیده شده بود، را مشاهده کردند.

نیروهای اسرائیلی همچنین حملاتی را در خارج از غزه انجام دادند، از جمله حمله پهپادی به اردوگاه آوارگان بلاطه در نزدیکی نابلس در کرانه باختری که به کشته شدن یک فلسطینی منجر شد.

ادامه تلاش‌های میانجی‌ها برای آتش‌بس غزه

اسرائیل روز شنبه اعلام کرد، در راستای تلاش برای دستیابی به توافق بر سر آتش بس در غزه و بازگرداندن اسرای اسرائیلی، برخی اعضای سرویس اطلاعاتی این کشور روز یکشنبه با رئیس سیا، اعضای سرویس‌های اطلاعاتی مصر و برخی مقامات قطری در رم پایتخت ایتالیا دیدار و گفتوگو خواهند کرد.

تشدید حملات نظامی اسرائیل در غزه در حالی صورت می‌گیرد که جبهه شمالی این کشور روز گذشته شاهد تشدید تنش جدیدی بوده است.

اسرائیل روز گذشته اعلام کرد که 12 نفر از شهروندان این کشور بر اثر حمله موشکی حزب الله لبنان به زمین فوتبال در شهر «مجدل شمس» در جولان اشغالی سوریه کشته شدند.

حزب الله لبنان اما مسئولیت این حمله موشکی را به عهده نگرفت و به طور کامل آن را رد می‌کند.

Al arabia