16/10/2024

حزب‌الله مسئول حمله به مجدل شمس است و بهای آن را خواهد پرداخت

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل تاکید کرد که حزب‌الله مسئول حمله موشکی به مجدل شمس است و تهدید کرد که بهای این اقدام را خواهد پرداخت.

گالانت یکشنبه 7 مرداد در بازدید از مکان اصابت این موشک به مجدل شمس افزود که همه شواهد گویای آن است که حمله توسط حزب‌الله انجام شده است.

گالانت در ادامه، مشخصات موشک مورد استفاده در این حمله را ذکر کرد.

واکنش وزارت خارجه اسرائیل

این در حالی است که وزارت خارجه اسرائیل یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حزب‌الله «بی‌تردید» مسئول حمله موشکی به مجدل شمس است.

از سویی هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل نیز یکشنبه از ورود به فاز بعدی جنگ در جبهه شمال اسرائیل خبر داد.

هالوی در بازدید از مکان اصابت این موشک‌ افزود که نیروهایش، در حال بالابردن آمادگی خود برای مرحله بعدی نبرد در شمال هستند و دقیقا می‌دانند که این موشک‌ از کجا به سمت مجدل شمس شلیک شده است.

به گفته هالوی، موشکی که مجدل شمس را هدف قرار داد، کلاهکی به وزن 53 کیلوگرم داشت.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل افزود که ارتشش می‌داند حملات هوایی در فواصل بسیار دور از اسرائیل را چگونه انجام دهد. به گفته هالوی تمامی انواع اقدامات برای بازگرداندن ساکنان کل شمال اسرائیل در الجلیل و جولان که از زمان تشدید تنش با حزب‌الله از آغاز جنگ غزه، آواره شده‌اند، ادامه دارد.

نگرانی از جنگی تمام‌عیار

اسرائیل روز گذشته تهدید کرد که حمله موشکی به منطقه مجدل شمس که تا این لحظه 12 کشته برجای گذاشته است، با پاسخی قدرتمندانه و پرداخت «بهایی سنگین» مواجه خواهد شد.

در حالی که ارتش اسرائیل اعلام کرد خود را برای پاسخگویی به حزب‌الله «آماده می‌کند»، این گروه هرگونه مسئولیت خود در حمله به روستای مجدل شمس را رد کرده است.

از سویی دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که او پس از دیدار با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در اوایل این هفته، قصد دارد در اسرع وقت از سفر خود به آمریکا بازگردد.