14/08/2024

بارندگی شدید و رانش زمین در هند ۴۱ کشته به جا گذاشت

امروز سه‌شنبه ٩ مردادماه، مقامات هند اعلام کردند که بارندگی‌های شدید موسمی باعث جاری شدن سیلاب و رانش زمین در منطقه‌ی ویاناد در ایالت کرالا در جنوب هند شده است و به گفته‌ی این مقامات تاکنون ۴۱ نفر جان خود را از دست داده‌ و ده‌ها تن نیز مجروح شده و شمار زیادی نیز در سیلاب و رانش زمین گرفتار شده‌اند.

«وینا جورج» وزیر بهداشت ایالت کرالا در جنوب هند با اشاره به مجروح شدن ٧٠ نفر، اعلام کرد در پی باران‌های سیل‌آسا و رانش زمین در منطقه «ویاناد» دستکم ۴۱ نفر جان باختند.

«آک ساسندران» وزیر جنگلداری این ایالت نیز با اشاره به وخامت وضعیت در این ایالت، گفت: دولت همه نهادها و سازمان‌ها را برای نجات آسیب دیدگان بسیج کرده است.

اداره هواشناسی هند نیز گزارش داد، امروز سه‌شنبه نیز باران‌های شدید در ایالت کرالا رخ خواهد داد و برای ایالت‌های هیماچال پرداش، اوتاراکند، راجستان شرقی، پنجاب، هاریانا، چاندیگار، جامو، کشمیر، دهلی، اوتار پرادش، راجستان غربی، کونکان، گوا، مادهیا ماهاراشترا، مادیا پرداش شرقی، کرالا و … برای پنج روز آینده باران‌های شدید و احتمال جاری شدن سیلاب و رانش زمین پیش بینی کرده است.

محسن شاهدی، یکی از افسران ارشد نیروی ملی واکنش به بلایای طبیعی نیز با اشاره به فروریختن پل ورودی به شهر کرالا اعلام کرد که تلاش‌های امدادونجات با مشکل مواجه شده زیرا اتصال اینترنت در منطقه قطع شده است و مسیر ورودی به منطقه‌ی ویاناد که یک پل است، فرو ریخته است.