16/08/2024

نتانیاهو از وزرای خود خواست درباره ترور هنیه سکوت کنند

ارتش اسرائیل در بحبوحه بسته شدن کامل حریم هوایی شمال اسرائیل اعلام کرد که در حال ارزیابی وضعیت است و هیچ تغییری در دستورالعمل‌های فرماندهی جبهه داخلی وجود ندارد

منابع «العربیه»، چهارشنبه دهم مرداد، گزارش دادند که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از همه وزرای این کشور خواست درباره ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در تهران ابراز نظر نکنند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در حال ارزیابی وضعیت است و در بحبوحه گزارش‌ها مبنی بر بسته شدن کامل حریم هوایی شمال اسرائیل، هیچ تغییری در دستورالعمل‌های فرماندهی جبهه داخلی وجود ندارد.

در اولین اظهار نظر مقام‌های اسرائیلی پس از ترور اسماعیل هنیه، وزیر میراث اسرائیل در شبکه اجتماعی «ایکس» گفت: «مرگ هنیه جهان را کمی بهتر می کند».

همچنین بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل، در باره ترور هنیه گفت: «ما همه دشمنان خود را نابود خواهیم کرد».

جنبش حماس روز چهارشنبه اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی آن، به همراه یکی از محافظانش در پی حمله اسرائیل به محل سکونت وی در تهران، کشته شد.

اسماعیل هنیه برای شرکت در جشن تحلیف رئیس جمهور جدید ایران به تهران رفته بود.

در بیانیه‌ای که سپاه پاسداران ایران در سایت خود منتشر کرد، آمده است: «محل اقامت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران بمباران شد» و در نتیجه این بمباران او و یکی از محافظانش کشته شدند.

سپاه پاسداران گفت که در حال «بررسی» این حادثه است.

مدت کوتاهی پس از اعلام قتل هنیه، موسی ابومرزوق، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس، گفت که این ترور «اقدامی بزدلانه بوده و بی‌پاسخ نخواهد بود».

هنیه روز سه‌شنبه برای شرکت در مراسم تحلیف، مسعود پزشکیان رئیس جمهور جدید ایران، وارد تهران شد.

اسماعیل هنیه با پزشکیان و علی خامنه‌ای، رهبر ایران، دیدار کرد.