16/10/2024

خامنه‌ای اسرائیل را به «مجازات سخت» تهدید کرد

رهبر جمهوری اسلامی در واکنش به ترور اسماعیل هنیه در تهران گفت «خونخواهی» او را «وظیفهٔ خود» می‌داند و اسرائیل «زمینه‌ٔ مجازاتی سخت برای خود را فراهم ساخت».

علی خامنه‌ای که دیروز در همین صبح با هنیه دیدار کرده بود، در پیامی مکتوب نوشت: «در این حادثه‌ٔ تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ خود می‌دانیم».

تعبیر «مجازات سخت» یادآور تعابیر دیگری از رهبر جمهوری اسلامی در رویدادهایی از این قبیل است. در تازه‌ترین مورد، خامنه‌ای فروردین امسال پس از حملهٔ اسرائیل به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت: «در عرف جهانی حمله به کنسولگری و سفارت هر کشور حمله به خاک آن کشور محسوب می‌شود و رژیم سرتا پا خباثت صهیونیستی باید برای این جنایت تنبیه شود و خواهد شد.»

سپاه پاسداران نیز در دومین اطلاعیه خود پس از ترور هنیه، به صراحت اسرائیل را مسئول این اتفاق دانسته و افزوده که «بی‌تردید این جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقتدر و عظیم مقاومت بویژه ایران اسلامی مواجه… خواهد بود.»

در پی این تهدید، جمهوری اسلامی در نیمه‌شب ۲۵ فروردین صدها پهپاد و موشک کروز و بالستیک به سمت اسرائیل شلیک کرد، اما اغلب پرتابه‌های شلیک‌شده پیش از رسیدن به هدف توسط دفاع هوایی اسرائیل و همچنین با کمک آمریکا و متحدانش در منطقه رهگیری و سرنگون شدند.