15/08/2024

نظرسنجی: اکثر آمریکایی‌ها با اعزام سربازان خود برای دفاع از اسرائیل مخالف هستند

درحالی که دولت آمریکا بارها مراتب پایبندی مطلق خود به حمایت از اسرائیل برابر هرگونه حمله احتمالی و قریب‌الوقوع ایران را مورد تاکید قرار داده، نتایج نظرسنجی شورای امور جهانی شیکاگو نشان داد که 55 درصد آمریکایی‌ها با اعزام نیروهای این کشور برای دفاع از اسرائیل، مخالفند.

به گزارش «واشینگتن پست»، بر اساس نظرسنجی «شورای امور جهانی شیکاگو»، 41درصد آمریکایی‌ها با دفاع از اسرائیل در برابر حملات ایران یا شبه‌نظامیان وابسته به تهران موافقند.

طبق این گزارش بیشتر حمايت از جانب جمهوری‌خواهان مطرح شده به طوری که 55 درصد از آنها اعزام نیرو به اسرائیل را تایید می‌کنند. این در حالی که تنها 35 درصد از دموکرات‌ها و افراد مستقل‌ از این گزینه حمایت کردند.

این نتایج پس از آن منتشر شد که چند سرباز آمریکایی در حمله دو روز پیش به پایگاه عین الاسد در عراق زخمی اعلام شد.

نتایج این نظرسنجی در فضایی از تنش بی‌سابقه منطقه‌ای و افزایش بسیج نظامی اسرائیل و ایران در پی تهدید تهران به انجام حمله برای انتقام از ترور اسماعیل هنیه در تهران، مطرح شد.

آمریکا به‌رغم تلاش‌های خستگی ناپذیر خود برای کاهش تشدید تنش‌ها، ضمن اعزام یک اسکادران از جنگنده‌های «اف-22»، کشتی‌های جنگی و ناوهای هواپیمابر خود در منطقه، برای مقابله با احتمال هرگونه پاسخی از سوی ایران به حالت آماده‌باش درآورده است.