16/10/2024

دو انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل در دانمارک همزمان با تنش‌های خاورمیانه

پلیس سوئد نیز از تیراندازی در سفارت اسرائیل در استکهلم خبر داد


در میانه تنش‌های بی‌سابقه‌ای که خاورمیانه را پس از حمله ایران به اسرائیل با ده‌ها موشک بالستیک در روز گذشته فرا گرفته است و با تهدید تل‌آویو به پاسخ قاطع، امروز چهارشنبه در دانمارک حادثه‌ای مشکوک رخ داد.


پلیس دانمارک اعلام کرد که در حال بررسی دو انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل در کپنهاگ است. این نهاد در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که در این حادثه «هیچ‌کس آسیب ندیده است» و افزود که تحقیقات اولیه در محل حادثه در حال انجام است.


احتمال ارتباط با سفارت اسرائیل


پلیس همچنین اعلام کرد که در حال بررسی احتمال ارتباط این حادثه با سفارت اسرائیل واقع در این منطقه است.


این حادثه پس از آن رخ داد که روز گذشته در منطقه‌ای از تل‌آویو در نزدیکی مرز یافا، دو فرد مسلح به سوی عابران تیراندازی کردند که منجر به کشته شدن حداقل هشت نفر و زخمی شدن هفت تن دیگر شد.


این اتفاقات تنها چند ساعت پس از شلیک حدود 200 موشک بالستیک از سوی ایران به اسرائیل رخ داد؛ حمله‌ای که سپاه پاسداران آن را موفقیت‌آمیز توصیف کرده و اعلام کرد که اهداف مورد نظر اصابت کرده‌اند.


تیراندازی در سفارت اسرائیل در استکهلم


علاوه بر این، پلیس سوئد امروز چهارشنبه اعلام کرد که روز گذشته تیراندازی در سفارت اسرائیل در استکهلم رخ داده، اما به کسی آسیب نرسیده است. تحقیقات در این باره آغاز شده و پلیس در حال بررسی دقیق حادثه است.


پلیس اعلام کرد که قبل از ساعت 6 بعدازظهر دیروز به آنها هشدار داده شد که صدای انفجار در خیابانی نزدیک سفارت در مرکز استکهلم شنیده شده است.