16/10/2024

نعيم قاسم: قبل از برقراری آتش‌بس هیچ مذاکره‌ای وجود نخواهد داشت

معاون دبیر کل حزب الله اظهار داشت که این نبرد آنطور که بنیامین نتانیاهو به تصویر کشیده است، نبرد برای نفوذ ایران نیست، بلکه نبرد فلسطینی‌ها برای آزادسازی سرزمین‌شان از اشغالگران است و ایران و حزب الله به فلسطینی‌ها برای تحقق آرمان‌شان کمک می‌کنند

نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله، سه‌شنبه تأکید کرد که با وجود حملات شدید اسرائیل به لبنان، توانایی‌های نظامی این حزب «خوب» است.

او در سخنانی گفت: «شما دستاوردهای روزانه ما را می‌بینید که بسیار عالی است. صدها موشک و همچنین ده‌ها پهپاد به اسرائیل شلیک می‌کنیم من می‌خواهم به شما اطمینان دهم که توانایی‌های ما خوب است و آنچه دشمن مبنی بر محدود کردن توانایی‌های ما می‌گوید، توهم است».

وی با تاکید بر اینکه توان حزب الله «خوب» است و مدیریت این حزب «منسجم» است و عملیات‌ها افزایش و گسترش یافته، خاطرنشان کرد: «جبهه پشتیبانی در لبنان 11 ماه دشمن را خسته کرد و شهرک نشینان را از شمال بیرون راند».

نعیم قاسم گفت: «دشمن اسرائیلی با بهره گیری از حمایت بی‌حد و حصر آمریکا، تجاوزات خود را به لبنان گسترش داده، اما به اهداف خود نخواهد رسید و دشمن هنوز در تیررس ما قرار دارد، ما به مقابله با دشمن ادامه خواهیم داد و ادعای نابودی حزب الله یک توهم است».

قاسم همچنین گفت: «من به وحدت ملی که در همه مناطق لبنان متجلی شده است، درود می‌فرستم این اتحاد خلاف تلاش دشمن برای ایجاد اختلافات داخلی بوجود آمده است».

معاون دبیر کل حزب الله گفت لبنان مورد هدف قرار گرفت و نتانیاهو قبل از حمله به لبنان بارها اعلام کرد که خواهان خاورمیانه جدید است. اسرائیل می‌خواهد همه کشورهای منطقه را تابع سیاست‌های خود کند.

قاسم اعلام کرد که حزب الله از تحرکات سیاسی به رهبری نبیه بری، رئیس پارلمان برای برقراری آتش‌بس حمایت می‌کند.

او گفت: «قبل از برقراری آتش‌بس هیچ بحثی وجود نخواهد داشت».

او افزود: «ما اهل میدان هستیم، در میدان ثابت قدم هستیم و برای آتش‌بس التماس نمی‌کنیم و به زودی فریاد دشمن را خواهید شنید».

نعیم قاسم در بخشی از سخنان خود به حمله 7 اکتبر حماس اشاره کرد و گفت 7 اکتبر آغاز «تغییر خاورمیانه» است.

او گفت هیچ هراسی از اسرائیل نداریم وهیچ کس گمان نکند که از مواضع خود عقب نشینی کرده یا سلاح‌های خود را کنار می‌گذاریم.

نعیم قاسم افزود که اگر حمایت آمریکا و غرب از اسرائیل نبود، جنگ متوقف می‌شد.

او با تاکید بر اینکه «ایالات متحده آمریکا و بخشی از اروپا در جنایات دشمن اسرائیلی شریک هستند»، گفت: «مقاومت غزه یک سال تمام را پشت سر گذاشته و می‌تواند بیشتر از این هم مقاومت کند. حملات اسرائیل هر چقدر هم طول بکشد نمی تواند مردم فلسطین را شکست بدهد».

نعیم ظهار داشت: «مقاومت غزه یک اسطوره حقیقی است و فلسطینی‌ها ثابت کرده‌اند که شکست‌ناپذیرند و شایسته رهایی هستند.»

معاون دبیر کل حزب الله در پایان سخنانش اظهار داشت که این نبرد آنطور که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به تصویر کشیده است، نبرد برای نفوذ ایران نیست، بلکه نبردی است برای کمک به فلسطینی‌ها برای آزادسازی سرزمین‌شان از اشغالگران صهیونیستی است و ایران و حزب الله به فلسطینی‌ها برای تحقق آرمان‌شان به آنها کمک می‌کنند.

Alarbia