16/07/2024

ادامه تجمع اعتراضی کارگران شرکت نفت وگاز آغاجاری

کارگران رسمی شرکت  نفت و گاز آغاجاری روز یکشنبه 15 بهمن ماه، در اعتراض به ظلم و بی‌عدالتی مجددا  اقدام به برپایی تجمع کردند.

کارگران معترض از جمله مطالبات خود را ، خواهان حذف کامل سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده ۱۰ و  عدم دست‌درازی به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت اعلام کرده اند. آنها ضمن اشاره به خواسته هایشان می گویند، کارگران نفت در حال انسجام بخشیدن و سازماندهی اعتراضاتشان هستند وتردیدی نیست که به کارگیری این شیوه از اعتراض ، مبارزات آنها را قدرت خواهد بخشید.

تداوم اعتصابات کارگران مجتمع پارس جنوبی

کارگران مجتمع پارس جنوبی، روز یکشنبه پانزدهم بهمن ماه، همزمان با اعتصاب و توقف فعالیت‌های شغلی خود، مجددا دست به تجمع اعتراضی زدند.

همچنین کارگران، نسبت به دستمزد پایین و شرایط فاجعه‌بار شغلی خود اعتراض دارند و خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، تغییر سیستم اقماری نیروها به ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت و ساماندهی وضعیت پرسنل هستند. به گفته کارگران، تا زمانی که مقامات رژیم را وادار به پاسخگویی نکنند، به اعتصاب و برگزاری تجمعات ادامه خواهند داد.

گردهمایی اعتراضی کارگران نفت‌ و گاز گچساران

کارگران نفت و گاز گچساران، روز یکشنبه 15 بهمن ماه، با وجود تلاش عوامل حراست برای ممانعت از تجمع، در داخل محوطه این شرکت تجمع اعتراضی برپا کردند.

کارگران خواستار تحقق مطالبات خود شامل تخصیص بن کارت، تسریع در اجرای اصلاحیه طرح طبقه‌بندی مشاغل با در نظر گرفتن نظام عادلانه در پرداخت،  حذف کامل شرکت های پیمانکاری، برخورداری از شرایط کار ایمن و شرایط و مزایای رفاهی و تسریع در اجرای نفت کارت هستند.