28/09/2024

آسوشیتدپرس: رهبر ایران درها را به روی مذاکره با ایالات متحده بر سر برنامه هسته‌ای تهران باز کرد

خبرگزاری آسوشیتدپرس در رابطه با سخنان امروز آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با دولت چهاردهم، نوشت که رهبر ایران “درها را به روی مذاکرات مجدد با ایالات متحده بر سر برنامه هسته‌ای کشورش که به سرعت در حال پیشرفت است” باز کرده و به دولت کشورش گفته است که “هیچ مانعی” برای تعامل با “دشمن” وجود ندارد.

آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با دولت مسعود پزشکیان. تهران / ۶ شهریور ۱۴۰۳ AP

توسط:

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، امروز سه شنبه در نخستین دیدار خود با مسعود پزشکیان و دولت وی، با اشاره به جریان مشورت رئیس‌جمهوری با او درباره انتخاب وزرای کابینه دولت چهاردهم -که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و اذهان عمومی ایران داشت- گفت: “بنده تعدادی را که می‌شناختم و یا در مورد صلاحیت آنها از منابع مورد وثوق مطمئن شده بودم، تأیید و بر برخی اسامی تأکید کردم اما درباره تعداد بیشتری که نمی‌شناختم گفتم نظری ندارم که ایشان(مسعود پزشکیان) توانست مجلس را قانع کند و برای همه رای اعتماد بگیرد”.

علی خامنه‌ای با اشاره به سخنان مسعود پزشکیان پیرامون بهره بردن از نظر کارشناسان، با بیان اینکه این کار “حکمرانی را خردمندانه و اندیشه‌ورزانه می‌کند و از دایره کار محفلی، رفاقتی و توصیه‌ای نجات می‌دهد”، در عین حال تأکید کرد که در استفاده از کارشناسان “باید مراقب بود که ته‌نشین‌های ذهنی غلط در لباس و ادبیات کارشناسی خود را تحمیل نکند”. به عقیده رهبر جمهوری اسلامی، “ایمان، صداقت، شناخت و اعتقاد به توانمندی‌های داخلی و ملی” از ویژگی‌ها‌ی ضروری “کارشناس مفید” بوده و “کارشناسی که به دنبال نسخه‌های نسخ‌شده و قدیمی و بی‌اعتبار خارجی است، هیچ فایده‌ای ندارد”.

گاهی یک عقب‌نشینی تاکتیکی هم ممکن است لازم باشد

آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان امروز خود، انرژی هسته‌ای را از جمله “اولویت‌های زیرساختی و ضروری” برای آینده ایران دانسته و گفت: “کشور نمی‌تواند خود را از یک مسئله علمی، فنی و پیشرفته دنیا محروم کند و با عقب افتادن از این مسیر سالها بعد به دنبال آغاز آن باشد”.

RFI