28/10/2024

آیا کودکان ما تهدید تروریستی برای ترکیه هستند؟

عصر پنج‌شنبه، ۲۴ اکتبر، حمله‌ی پهپادی نیروهای اشغالگر ترکیه به روستای بَنیه در شمال شرقی منبج در منطقه‌ی شمال و شرق سوریه، به کشته شدن دختربچه‌ای ۱۱ ساله به نام فرح برهو و مجروح شدن برادرش عبدالرحمن برهو ۱۳ ساله و پسرعمویش سمیر برهو ۸ ساله انجامید. این حمله موجب تخریب کامل خانه‌ی آن‌ها شد.

خبرنگاران ما صحنه‌های ویرانی ناشی از این حمله‌ی پهپادی ترکیه به روستای بَنیه را به تصویر کشیدند که در آن، یک دختربچه جان خود را از دست داد و دو کودک دیگر از همان خانواده مجروح شدند.

فوزیه الهلعی، از ساکنان روستای بَنیه، این حملات را که به خانه‌های غیرنظامیان حمله کرده و جان کودکان و زنان را می‌گیرد، محکوم کرد و این حملات را وحشیانه و خارج از معیارهای انسانی دانست. او گفت: «ما بی‌گناه هستیم؛ چرا باید روستاها، کودکان و خانه‌های ما را در برابر دیدگان جهانیان هدف قرار دهند؟» اهالی روستا این پرسش را مطرح می‌کنند که «آیا این کودکان همان تهدید تروریستی هستند که ترکیه از آن سخن می‌گوید؟»

امروز، ۲۵ اکتبر، اهالی و زنان روستای بَنیه برای تسلیت گفتن به خانواده‌ی دختربچه‌ای که جان خود را از دست داده است، گرد هم آمدند؛ صحنه‌ای که دل‌ها را به درد می‌آورد.