28/10/2024

١٢۴ کشته شامل زنان و کودکان در سودان

نهادهای حقوق بشری، نیروهای پشتیبانی سریع را به کشتن ١٢۴ نفر در مناطق شرقی ایالت الجزیره در مرکز سودان، متهم کردند.

شبکه پزشکان سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی حمله مسلحانه­ای که ساعت­ها به طول انجامید، نیروهای پشتیبانی سریع در روستای سریحه در استان الجزیره، قتل عامی را علیه غیرنظامیان انجام دادند و ١٢۴ نفر از مردم این منطقه را کشتند.

به گفته نهادهای حقوق بشر، جامعه مدنی و شبکه پزشکان سودان، در غیاب آمار رسمی، نیروهای پشتیبانی سریع حملات خود را در مناطق شرقی استان الجزیره در مرکز سودان تشدید کرده­اند. روز شنبه ٢۶ اکتبر کشتار و قتل عامی هولناکی در شهرک سریحه انجام دادند که طی آن بیش از ١٢۴ نفر کشته و حدود ٢٠٠ نفر زخمی شدند.

شبکه پزشکان سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای پشتیبانی سریع اقدام بە کشتار غیرنظامیان در روستای سریحه در استان الجزیره کردەاند و در پی یک حمله مسلحانه که ساعت‌ها به طول انجامید، ١٢۴ نفر از مردم این منطقه کشته شدند. در حالی که ده­ها نفر مجروح و صدها نفر از روستا آواره شدند.

این شبکه در بیانیه خود اعلام کرد که «تشدید تنش علیه غیرنظامیانی که تصمیم گرفتند بیش از یک سال در پرتو شرایط سخت و غم انگیز بشردوستانه باقی بمانند، غیرمنطقی است».

کمیته‌های مقاومت مدنی در ایالت الجزیره که شامل فعالان حقوق بشر این کشور است نیز این موضوع را تایید و بیان کردند: با حمله نیروهای پشتیبانی سریع به روستا، تخریب و اشغال کامل آن، تعداد کشته‌شدگان روستای سریحه به ١٢۴ نفر رسید و تعداد مجروحان به ١٠٠ نفر رسید که مداوا نشدند.

مرجع نداء الوسط، «حوزه اهلی» نیز به نوبه خود در بیانیه­ای اعلام کرد: تعداد قربانیان در روستای سریحه به ١٢۴ کشته و صدها زخمی رسید که زنان و کودکان بیشترین قربانیان کشتار خونین نیروهای پشتیبانی سریع هستند.