16/07/2024

بیش از ١٠ هزار کشته در غزه همچنان زیر آوار هستند

امروز شنبه ٢٢ اردیبهشت‌ماە، وزارت بهداشت فلسطین در غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد کشته شدگان نوار غزه از زمان آغاز جنگ در ٧ اکتبر ٢٠٢٣ به حدود ٣۵ هزار نفر رسیده است در حالی که تعداد مجروحان نیز به ٧٨ هزار ۶۴١ نفر رسیده است.  

گفتنی است وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه خود توضیح داد که نیروهای اسرائیلی چهار قتل عام علیه خانواده‌ها انجام دادند که از این تعداد ٢٨ کشته و ۶٩ مجروح، در ٢۴ ساعت گذشته به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که تیم‌های جستجو ٨٠ جسد را در سه گور دسته جمعی در حیاط مجتمع پزشکی شفا و ده‌ها جسد دیگر را در داخل بخش‌های مجتمع پیدا کردند. همچنین سازمان دفاع مدنی در غزه تایید کرد که بیش از ١٠ هزار کشته وجود دارد که هنوز زیر آوار هستند.

پس از این‌که چند روز پیش جنگ حماس و اسرائیل در نوار غزه وارد هشتمین ماه متوالی خود شد، ماشین کشتار اسرائیل همچنان به جنایت و نسل کشی علیه غیرنظامیان بی دفاع ادامه می‌دهد.

«هدف گرفتن خبرنگاران جرمی است که محدودیت ندارد»

شبکه عربی برای جامعه مدنی فمینیستی در سالگرد ترور روزنامه‌نگار شیرین ابوعاقله خواستار لزوم حمایت از روزنامه‌نگاران شد زیرا این یک وظیفه و حقی است که توسط حقوق بشر و همه کنوانسیون‌های بین‌المللی در شرایط جنگی تضمین شده است.

امروز شنبه ٢٢ اردیبهشت‌ماە این شبکه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «در بیست و دوم سپتامبر ٢٠٢٢، ١١ می روز همبستگی جهانی با رسانه‌های فلسطینی شد که مصادف با تاریخ ترور روزنامه‌نگار فقید شیرین ابوعاقله در حین انجام کار روزنامه‌نگاری خود توسط نیروهای اسرائیلی است».

همچنین در این بیانیه توضیح داده شده است: «در روز جهانی همبستگی با رسانه‌های فلسطینی ٢٠٢۴، ماشین کشتار اسرائیل همچنان خبرنگاران فلسطینی را در میدان حمله هدف قرار می‌دهد. از زمان آغاز جنگ در نوار غزه، ١۴١ خبرنگار از جمله ١۶ خبرنگار زن کشته شده است؛ آنها تجاوزات در خط مقدم را پوشش می‌دهند تا آنچه را که در حال رخ دادن است به جهانیان برسانند، همانطور که شیرین ابوعاقله انجام می‌داد».

بیانیه شبکه عربی جامعه مدنی زنان خواستار حمایت از مطبوعات شد که حق تضمین شده توسط حقوق بشر و همه کنوانسیون‌های بین‌المللی در شرایط درگیری است و تاکید کرد که هدف قرار دادن روزنامه‌نگاران جرمی بدون محدودیت است.