16/07/2024

توجه به نقش محیط در سلامت زنان

بلر ویلی مدیر مؤسس «همکاری برای سلامت محیط زیست زنان» می‌گوید: ما به‌عنوان پزشک، صداهای قدرتمندی در خصوص تأثیرگذاری بر سیاست‌ها و قوانین داریم. تمرکز بر محیط زیست برای مشاهده‌ی تغییرات واقعی در نتایج سلامت ضروری است.

بلر ویلی، مدیر مؤسس «همکاری برای سلامت محیط زیست زنان» می‌گوید، حرفه‌ی پزشکی روز به روز بیشتر از خطرات تغییرات آب و هوا آگاه می‌شود. همچنین اخبار رسانه‌ای در مورد تأثیر قرارگرفتن در معرض سرب و آب آلوده، توجه گروه زنان و زایمان کالج پزشکان و جراحان واگلوس دانشگاه کلمبیا را به تأثیر محیط بر سلامت زنان معطوف کرده‌ است.

او در سال ۲۰۲۲ به دانشگاه کلمبیا پیوست تا این گروه جدید را رهبری کند. ویلی می‌گوید: «حوزه‌ی زنان و زایمان در فکر‌کردن به عوامل محیطی در بیماری‌ها چند قدم عقب مانده است. مسائل بهداشتی مرتبط با محیط‌زیست می‌تواند پیش از تولد نوازد نیز بر سلامت او تاثیر بگذارد. هدف من کمک به حل این مشکل است، کمک به محققان در حوزه‌ی عوامل مختلف محیطی که می‌تواند بر سلامت تاثیرگذار باشد.»

بخش بزرگی از نقش او افزایش سواد پزشکان و بیماران کلمبیا در مورد نگرانی‌های بهداشت محیطی است. اکنون بیماران بیشتری در مورد اثرات رشد کپک در خانه، امواج گرمای تابستان و دود ناشی از آتش‌سوزی آگاهی دارند و از پزشکان خود سوال می‌پرسند.

بلر ویلی می‌گوید: «اغلب پزشکان در جواب سؤال بیماران دست‌های خود را بالا می‌اندازند، زیرا اطلاعات کافی ندارند و نمی‌دانند چه کار باید بکنند.»

حمایت و مشارکت جامعه نیز مهم است. مشارکت با سازمان‌های اجتماعی می‌تواند در ارتقای سیاست‌های پیرامون مشکلات محیطی که برای سلامت مضر است، تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال، پزشکان کلمبیا با سازمان‌هایی همکاری کرده‌اند که برای توقف اتوبوس‌های شهر نیویورک فعالیت می‌کنند.

بلر ویلی می‌گوید: «ما به‌عنوان پزشک، صداهای قدرتمندی در خصوص تأثیرگذاری بر سیاست‌ها و قوانین داریم. تمرکز بر محیط زیست برای مشاهده‌ی تغییرات واقعی در نتایج سلامت ضروری است. به عنوان مثال، کاهش نرخ تولد زودرس ممکن است نیازمند نگاه دقیق به کیفیت هوا و آلودگی هوا باشد. قرارگرفتن در معرض سرب پیش از تولد بر روند رشد تأثیر می‌گذارد و میزان مواد شیمیایی مختل‌کننده‌ی غدد درون‌ریز را در بدن افزایش می‌دهد. موادی مانند فتالات‌ها در محصولات مراقبت شخصی که بر باروری و یائسگی تأثیر می‌گذارند.»

بخشی از ماموریت اصلی این همکاری، پایداری است. درک این موضوع که تغییرات آب و هوایی یک تهدید وجودی است به کلمبیا کمک می‌کند تا ردپای کربن را در این منطقه کاهش داده و برای کاهش بلایای گریبانگیر جمعیت بیمار خود اقدام کند تا سلامت پیش از رویدادهایی مانند امواج گرما و سیل تضمین شود.

بلر ویلی همچنین افزود: «تفکر کلی این است که محیط زیست را بهبود بخشیم تا از بیماری و نابرابری‌های مراقبت بهداشتی جلوگیری کنیم. ما در تلاش هستیم تا این مراکز را در تمام بخش‌های کلمبیا ایجاد کنیم. مراکزی که بر روی دانشکده‌ی حقوق محیط زیست و دانشکده‌ی بهداشت عمومی متمرکز بوده و فضاهایی ایجاد می‌کنند که در آن متخصصان زنان و زایمان برای تصمیم‌گیری‌های اساسی به میز مذاکره می‌آیند.»