16/07/2024

من؛ بیش از ۶میلیون زن با خطر افزایش خشونت روبرو هستند

تداوم جنگ در یمن رنج زنان و کودکان را به ویژه در مناطق روستایی تشدید کرده و  این مشکل به دلیل نبود خدمات جامع برای محافظت در برابر خشونت  افزایش یافته است.

روز چهارشنبه ۲۹ مه، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA)  تأیید کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون به حدود ۴۰ هزار زن  در اکثر شهرهای یمن خدمات حفاظتی ارائه کرده است.

 بر اساس این گزارش،  خدمات ارائه شده شامل آموزش و توانمندسازی اقتصادی برای زنان،  حمایت مالی و مراقبت‌های بهداشت روانی از بازماندگان خشونت بوده و هدف از این اقدامات  کمک به زنان برای احیای زندگی و دستیابی به رویاهاییشان است.

در گزارش مذکور آمده است به دلیل جنگی که بیش از ۹ سال است در یمن ادامه دارد، شمار زیادی نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند، زیرا بیش از نیمی از جمعیت یمن، یا تقریباً ۱۸.۲ میلیون نفر از یک نیاز فوری رنج می‌برند.

زنان و کودکان آسیب‌پذیرترین گروه از جنگ جاری در یمن بوده و حدود ۸۰ درصد از کل آوارگان این کشور را تشکیل می‌دهند که تعداد آنها به ۴ میلیون و  ۵۶ هزار نفر می‌رسد.

بیش از ۶ میلیون و ۳۶هزار زن با خطر افزایش اشکال مختلف خشونت به ویژه در مناطق روستایی مواجه هستند، این مشکل با توجه به نبود خدمات جامع برای محافظت در برابر خشونت در این مناطق تشدید می‌شود، آنها۹۰ درصد از این خدمات محروم هستند.

پیش از این نیز ، شبکه سیستم هشدار اولیه در گزارشی اعلام کرده بود که انتظار می‌رود یمن تا ماه نوامبر در صدر لیست کشورهایی که بیشتر به نیازهای بشردوستانه نیازمند هستند باقی بماند، همچنین وضعیت ناامنی حاد مواد غذایی در سطح بحران ادامه خواهد یافت