16/07/2024

افزایش خشونت و قتل زنان درآلمان

*درسال ۲۰۲۳ بیش از ۵۰۰ زن دراین کشوربر اثر خشونت خانگی به قتل رسیدند. 

مطابق تازه ترین آمار رسمی در سال ٢٠٢٣ میلادی، ۵۰۹ زن بر اثر خشونت خانگی در آلمان کشته شدند.

این خبر را اداره پلیس جنایی فدرال آلمان در گزارشی که جمعه ۱۸ خرداد / ۷ ژوئن در برلین ارائه شد، اعلام کرد.

در مجموع، در سال گذشته، ۹۰۳ زن قربانی قتل و قتل عمد شدند و در بیش از نیمی از موارد عاملان این قتل‌ها اطرافیان نزدیک قربانی بودند.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۲۳ در مجموع بیش از ۲۵۶ هزار نفر با خشونت خانگی روبه‌رو شدند. این میزان نسبت به سال قبل از آن ۶,۵ درصد افزایش داشته است. ۷۰ درصد قربانیان زن بودند. اقدامات تبهکارانه ثبت‌شده از جمله شامل قتل، تجاوز جنسی، اجبار به عمل جنسی، ضرب‌وشتم، دلالی و تعقیب و ردیابی می‌شود.

طبق گزارش دیگری از آسوشیتدپرس خشونت خانگی در آلمان طی ۵ سال گذشته بشدت افزایش یافته است.

بر اساس آمار دولت آلمان، تعداد قربانیان خشونت خانگی در این کشور در ۵ سال گذشته ۳.۴ درصد افزایش یافته است؛ اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها زن هستند.

همچنین آمار مذکور، میگوید که در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۴۳ هزار و ۵۰۰ مورد خشونت خانگی ثبت شد که در قیاس با سال ۲۰۱۷ حدود ۸ هزار مورد افزایش را نشان می‌دهد.

با وجود این، کارشناسان رقم واقعی را بسیار بالاتر می‌دانند، آن‌ها می‌گویند که شمار قابل توجهی از قربانیان از گزارش خشونت خانگی به پلیس هراس دارند.

بر اساس داده‌های گزارش دولت آلمان در زمینه خشونت خانگی در این کشور در سال ۲۰۲۱، بیش از ۸۰ درصد قربانیان زن و بیش از ۷۸ درصد مرد بودند.

یک کارشناس آلمانی، میگوید: به طور متوسط در هر ساعت ۱۳ زن از خشونت شریک زندگی خود رنج می‌برند؛ تقریبا هر روز، یک شریک زندگی فعلی یا سابق اقدام به کشتن یک زن می‌کند و این یک واقعیت است.

به گفته وی، واقعیت دیگر این است که بسیاری از قربانیان خشونت از دریافت کمک می‌ترسند.

منتقدان می‌گویند که کمک به زنان قربانی خشونت مانند پناهگاه‌های امن و مشاوره‌های شایسته باید افزایش یابد و مرتکبین با عواقب جنایات خود روبرو شوند.سیاست ریاضت اقتصادی و تعرض به جامعه کاروزحمت که چندین دهه است افسار گسیخته عمل می کند دردرجه نخست زنان و لایه های پائین جامعه و کودکان را هدف قرارداده است. این خشونت ضد انسانی بخش لاینفک از نظام سرمایه داری است که همه چیز را براساس کسب سود حداکثر، تبعیض وفشار وستم بر توده مردم بنا نهاده است.کاهش سرمایه گذاری دربخش خدمات،گسترش پورنوگرافی و کسب درآمد هیستریک ازاین راه وکالایی کردن زن درتمام ابعاد جامعه…. حاصلی جز افزایش خشونت خانگی وقتل زنان در آلمان و سایر ممالک مشابه نداشته است.