16/07/2024

بستن یک فلسطینی زخمی به عنوان سپر انسانی بر یک خودروی ارتش اسرائیل

نیروهای ارتش اسرائیل به‌دنبال تیراندازی به سوی یک خودروی اسرائیلی و کشته شدن راننده آن در شهر قلقیلیه، به جنین در کرانه باختری یورش بردند

صحنه‌های ویدیویی هولناک، نقض آشکار قوانین بین‌المللی توسط ارتش اسرائیل در اقدام نیروهای آن به بستن یک جوان فلسطینی زخمی بر روی یک خودروی نظامی و استفاده از او به عنوان سپر انسانی را نشان می‌دهد.

این کلیپ که به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است، نشان می‌دهد مرد جوانی در حالی که زخمی است بر بالای یک خودرو نظامی اسرائیلی در جنین در کرانه باختری بسته شده است.

صحنه های ویدیویی هولناک منتشر شده در شبکه های اجتماعی، نقض آشکار قوانین بین المللی توسط ارتش اسرائیل در اقدام نیروهای آن به بستن یک جوان فلسطینی زخمی بر یک خودروی نظامی اسرائیلی و استفاده از او به عنوان سپر انسانی در یورش به شهر جنین در کرانه باختری را نشان می دهد.

پیشتر، در پی تیراندازی به یک خودروی اسرائیلی در شهر قلقیلیه در کرانه باختری و کشته شدن راننده آن، نیروهای ارتش این اسرائیل روز شنبه دوم تیر این شهر را هدف یورش خود قرار دادند.

اویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل در پیامی بر حساب کاربری خود در «ایکس» اعلام کرد، نیروهای ارتش هم‌اکنون در پی کشته شدن این شهروند اسرائیلی، در منطقه قلقیلیه در حال انجام عملیات هستند و پلیس نیز در حال اجرای تحقیقات است.

یورش به جنین

شهر جنین نیز به دنبال یورش نیروهای اسرائیلی به محله الجابریات، شاهد بروز تنش‌ها و درگیری‌ها بود که منجر به زخمی شدن چندین غیرنظامی فلسطینی شد.

از هفتم اکتبر گذشته و با آغاز تهاجم اسرائیل به نوار غزه، کرانه باختری شاهد وخیم‌ترین ناآرامی‌ها طی چندین دهه بوده است، به طوری که 528 فلسطینی از جمله 133 کودک به دست نیروهای امنیتی اسرائیل یا شهرک‌نشینان اسرائیلی، کشته شدند.

طی این مدت این منطقه شاهد حملات مکرر شهرک‌نشینان خشونت‌ورز اسرائیلی به خانه‌ها و زمین‌های کشاورزی فلسطینیان بوده است.

از سوی دیگر اظهارات تند برخی از وزرای راست افراطی در دولت ائتلافی نتانیاهو نظیر ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت ملی و بتزالل اسموتریچ، وزیر دارایی علیه فلسطینی‌ها، به این حملات و خشونت‌ها دامن زده است به طوری که بسیاری از شهرک‌نشینان یهودی احساس می‌کنند در اقدامات خود علیه فلسطینی‌ها از حمایت محافل رسمی اسرائیل برخوردارند.


العربیه