16/07/2024

کارزار جهانی لغو اعدام شریفه محمدی 

ما صدای شریفه محمدی هستیم! 

شریفه محمدی کارگرمبارز و زن آزادیخواه که چندین ماه در بدترین شرایط و تحت فشار و شکنجه در بازداشت بسر می برد؛ روز پنج شنبه 14 تیر ماه در بیدادگاه شهر رشت در شمال ایران به اتهام کاذب همکاری با “گروه مسلح ” درکردستان به اعدام محکوم شده است . منتسب کردن نهاد علنی ومستقل” کمیته هماهنگی برای ایجادتشکل های کارگری ” که شریفه در گذشته مدت کوتاهی با آن همکاری داشته به گروهی مسلح در کردستان کذب محض است . صدور حکم اعدام برای او در واقع تعرض وحشیانه به اعتراضات فزاینده کارگران وستمدیده گان وجلوگیری از تشکل یابی مستقل و اجتماعی آنهاست. 

رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی موجودیت خود طی 45 سال حکومت رابا استفاده از انواع روش های سرکوب، اعدام ،زندان ،شکنجه ، پرونده سازی و صدور احکام وحشیانه و ضد انسانی برای فعالین جنبش کارگری و دیگرعرصه های اجتماعی و مقابله با اعتراضات اجتماعی مستقل آنها رقم زده است . فعالین جنبش کارگری و دیگرجنبش های اجتماعی از جمله زنان، معلمان ، پرستاران ، دانشجویان و بازنشستگان ضمن اعتراضات هر روزه به وضعیت معیشتی خود تنها راه مقابله با این تهاجم وحشیانه را درایجاد تشکل های مستقل خود ازجمله سندیکا و انجمن ها و کمیته ها می بینند.آنها برای رسیدن به این امر مهم بطور فزاینده و مداوم مورد هجوم و تحت فشار انواع ترفند های امنیتی و در معرض انواع پرونده سازی،اتهامات واهی و صدور مجازات های قرون وسطایی زندان ، شکنجه و اعدام از طرف رژیم جمهوری اسلامی اند.زنان آگاه در مبارزه برای رفع ستم جنسیتی و طبقاتی همواره آماج شدیدترین سرکوب ها بوده و هستند. همانگونه که جان شریفه محمدی ، این کارگر شریف ،با حکم بغایت غیر انسانی اعدام به انتقام از مبارزات کارگری و اعتراضات زنان مبارزبه وثیقه گرفته شده است. 

ما در کارزاری جهانی وکمپین لغو اعدام شریفه محمدی ،فعالیت های خود را سراسری کرده ایم وهمسو با مبارزات اجتماعی در ایران و تشکل های مستقل آن بدین منظور تمامی امکانات را بکار می گیریم تا از طریق رسانه ها، ارتباط با سازمان های مترقی و اتحادیه های کارگری در جهان ، تویتر و برپایی انواع آکسیون ها و پیکت ها و مراسم های همبستگی، صدای شریفه محمدی ، خانواده و بستگانش را رساتر کنیم. 

کمیته سراسری لغو اعدام شریفه محمدی 

تیرماه 1403ـ جولای2024 

motahedshavim@gmail.com