15/08/2024

حمایت اتحادیه ملی کارگری هلند از آزادی شریفه محمدی

روز دوشنبە ٢٩ ژوئیە، اتحادیه ملی کارگری هلند، FNV، در نامەای بە رئیس جمهور ایران، ضمن حمایت از آزادی شریفه محمدی، فعال کارگری کە بە اعدام محکوم شدە است، خواستار لغو حکم اعدام وی شد.

در بخشی از نامە اتحادیه ملی کارگری هلند، FNV، بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری کە بە امضای پترا بولستر عضو هیئت ملی و دبیر بین‌المللی FNV،هلند، نائب رئیس ETUC  و نائب رئیس ITUC  رسیدە، آمدە است: مایلم نگرانی خود را درباره نقض حقوق کارگران در ایران به شما اعلام کنم. این مسئله به خصوص در مورد فعال حقوق کارگران ایرانی، شریفه محمدی، صدق می‌کند.

در بخش دیگری از نامە آمدە است: تنها “جرم” او دفاع از حقوق مدنی و کمک به تأسیس سازمان‌های کارگری مستقل بود. او از تاریخ ۵، دسامبر ٢۰٢٣، در زندان به سر می‌برد و از آن زمان به طرق مختلف مورد بد‌رفتاری قرار گرفته است. بنا به اطلاعات ما، او به مدت چندین ماه در سلول انفرادی نگهداری شده، از دیدار با خانواده‌اش، به ویژه فرزند خردسالش، محروم شده و قربانی شکنجه بوده است.

در ادامە این نامە درخواست شدە است:

•  حکم اعدام شریفه محمدی لغو و او فورن و بدون قید و شرط آزاد شود، زیرا او زندانی وجدانی است که تنها به خاطر استفاده‌ی مسالمت‌آمیز از حقوق خود برای آزادی انجمن و تجمع و بیان (حقوق کارگری) زندانی شده است.

•  در طول مدت بازداشت، او از شکنجه و سایر بدرفتاری‌ها محافظت شود.

  • ادعاهای او مبنی بر شکنجه مورد تحقیق قرار گیرد و مسئولین آن در دادگاه‌های عادلانه به عدالت سپرده شوند.

•  حقوق کارگران برای تشکیل و پیوستن به اتحادیه‌های کارگری مستقل مورد انتخاب خود، مطابق با کنوانسیون‌های اصلی سازمان بین‌المللی کار و تعهدات ایران تحت میثاق بین‌المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تضمین شود.