14/08/2024

ترامپ در گفت‌وگو با ماسک از حمله قریب الوقوع با صدها موشک به اسرائیل خبر داد

رئیس جمهوری سابق آمریکا در گفت‌وگو با ایلان ماسک، کشورهای چین، روسیه، ایران و کره شمالی را «محور شرارت» توصیف کرد

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه دوشنبه طی گفت‌وگویی که با ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی داشت، گفت که اسرائیل امشب یا فردا باید منتظر حمله‌ای با صدها یا شاید هزاران موشک باشد و شاید سامانه «گنبد آهنین» اسرائیل با شلیک موشک‌های کافی غرق شود و نتواند از خود دفاع کند.

ترامپ گفت: «به دلیل نبود یک رهبری قوی در ایالات متحده کشورهایی مانند ایران به آمریکا احترام نمی‌گذارند».

او ادامه داد: «هر یهودی که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به کامالا هریس رای دهد باید سر او را معاینه کرد».

ترامپ این اظهارات را در دیدار با ایلان ماسک مالک شبکه اجتماعی «ایکس» ایراد کرد.

شبکه اجتماعی «ایکس» پیشتر اعلام کرده بود که از دونالد ترامپ دعوت کرده تا در دیداری با ایلان ماسک درباره کمپین انتخاباتی خود صحبت کند.

ترامپ در این مصاحبه با حمله به کامالا هریس رقیب او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، او یک «دیوانه چپ افراطی» و «به مراتب چپ تر از برنی سندرز» دانست.

او همچنین از مواضع هریس در قبال اسرائیل انتقاد کرد و گفت:«او بسیار ضد اسرائیلی است و یک فرد چپ افراطی و بسیار ضد اسرائیلی را به عنوان معاون خود انتخاب کرده است».

ترامپ در مورد تاثیر دولت بایدن- کامالا بر خاورمیانه تاکید کرد که کامالا هم برای اسرائیلی‌ها و هم برای فلسطینی‌ها «بد» است و بایدن کاری غیرممکن انجام داد به طوری که دو طرف فلسطینی و اسرائیلی از او متنفر هستند»

رئیس جمهوری سابق آمریکا با اشاره به کشورهای چین، روسیه، ایران و کره شمالی آنها را «محور شرارت» که دارای قابلیت هسته‌ای هستند، توصیف کرد.

ترامپ به اینکه شیوه برخوردش با ایران در دوران ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: «به چین گفتم اگر از ایران نفت بخری، با آمریکا معامله تجاری نخواهی کرد».

او افزود: «در آن زمان ایران نه پولی برای حماس داشت، نه برای حزب الله و نه برای هیچ کدام از ابزارهای تروریسم».

ترامپ به حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر اشاره کرد و گفت که اگر او رئیس جمهور بود، «اسرائیل هرگز مورد حمله قرار نمی‌گرفت».

او به تمایل خود برای ساخت یک «گنبد آهنین» برای آمریکا اشاره کرد و گفت: «ما بهترین «گنبد آهنین» جهان را خواهیم داشت، چرا نباید یک «گنبد آهنین» مانند آنچه اسرائیل دارد، داشته باشیم، ما نیاز به حفاظت داریم».