16/10/2024

زخمی‌شدن 3 اسرائیلی طی حمله مسلحانه در گذرگاه مرزی کرانه باختری با اردن

سازمان اورژانس اسرائیل یکشنبه 18 شهریور از تیراندازی یک راننده در گذرگاه مرزی ملک حسین میان کرانه باختری و اردن خبر داد که طی آن 3 اسرائیلی به شدت زخمی شدند.

ارتش اسرائیل در این رابطه بدون اشاره به جزئیات، کشته‌‌شدن عامل این تیراندازی را تائید کرد.

رسانه‌های محلی به نقل از یک مقام امنیتی اسرائیل فاش کردند که عامل تیراندازی، یک راننده کامیون اردنی بوده است.

به گزارش خبرنگار العربیه، راننده از سمت اردنی این گذرگاه وارد شد و ارتش اسرائیل پس از وقوع تیراندازی در منطقه گمرکات، گذرگاه را به طور کامل بست.

این حمله در حالی صورت گرفت که تنش‌ها در کرانه باختری و حملات اسرائیل به مناطق آن از جنین تا طولکرم و دیگر شهرها، هنوز فروکش نکرده است.

بزرگترین عملیات در کرانه باختری

چهارشنبه گذشته، اسرائیل یکی از بزرگترین عملیات نظامی خود از سال 2002 را در کرانه باختری آغاز کرد و مدعی شد که «گروه های مسلح تحت حمایت ایران در حال برنامه‌ریزی برای حمله به اهداف غیرنظامی هستند.»

صدها سرباز با پشتیبانی پهپادها و بالگردها در این عملیات شرکت کردند که خسارات زیادی به خانه‌ها و زیرساخت‌ها در جنین و اردوگاه مملو از آوارگان در مجاورت این شهر وارد کرد.

به گزارش سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل، ارتش همچنین 23 گردان کمکی برای این عملیات ارسال کرد که دو برابر تعداد نیروهای مستقر در غزه است.

بر اساس آمار «رویترز»، دست کم 39 فلسطینی طی این عملیات کشته شدند که طبق گفته گروه‌های مسلح از جمله حماس و جهاد اسلامی، اکثر آنه از اعضای آنها بودند.