16/10/2024

تبادل آتش تل‌آویو و حزب الله؛ ۵۰ موشک و پرتابه از لبنان به سوی اسرائیل شلیک شد

در پی پرتاب حدود 50 موشک و گلوله توپ از لبنان به سمت شمال اسرائیل، ارتش این کشور اعلام کرد که اهداف مرتبط با حزب‌الله را در جنوب لبنان، هدف یک سری حملات هوایی قرار داده است.

اویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل، یکشنبه 18 شهریور در بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در «ایکس» از رهگیری و انهدام تعدادی از پرتابه‌های شلیک‌شده از لبنان، خبر داد.

ادرعی افزود: «جنگنده‌ها، ساختمان‌های نظامی حزب‌الله در عیترون، مارون الراس و یارون درجنوب لبنان را هدف حملات هوایی قرار دادند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «روز گذشته نیز حملاتی هوایی به منطقه «فرون» در جنوب لبنان انجام شد و اعضای جنبش امل که در داخل یک ساختمان نظامی حزب‌الله بودند، از پای درآمدند.»

فعال شدن سامانه‌ها پدافندی در الجلیل

طبق گفته ادرعی، سامانه‌های پدافند هوایی در منطقه الجلیل علیا فعال شدند و نزدیک به 3 موشک پرتاب‌شده از لبنان را رهگیری کردند و شماری دیگر از این موشک‌ها در منطقه‌ای باز سقوط کرد که خسارات جانی برجای نگذاشت.

ادرعی خاطرنشان کرد که نزدیک به 20 موشک به سمت کریات شمونه پرتاب شد که اکثر آنها رهگیری شدند.

حزب‌الله ساعاتی پیش اعلام کرد که در پاسخ به حمله‌ای پهپادی که به گفته وزارت بهداشت لبنان، منجر به کشته‌شدن سه امدادگر لبنانی شد، سحرگاه یکشنبه، رگباری از موشک‌ها را به سمت شمال اسرائیل شلیک کرده است.

این فعل و انفعالات نظامی پس از آن بود که هرزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، روز گذشته تهدید کرد، ارتش برای اقدامات تهاجمی در داخل لبنان آماده می‌شود، بدون این که مشخص کند، این اقدامات چه ماهیتی دارند.