16/10/2024

لبنان در گرداب جنگ غزه؛ اسرائیل تهدید به ادامه حملات می‌کند

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که تعداد قربانیان حملات به لبنان افزایش یافته و به ۲۱۴۱ کشته و ۱۰ هزار و ۹۹ زخمی رسیده است.

وزارت بهداشت لبنان در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه ۹ اکتبر منتشر شد، اعلام کرد: «طی ۲۴ ساعت گذشته، کشته شدن ۲۲ نفر و زخمی شدن ۸۰ نفر دیگر ثبت شده است.»

بر این اساس، به گفته خبرگزاری رسمی لبنان تعداد کل قربانیان از زمان آغاز حملات به لبنان به ۲۱۴۱ کشته و ۱۰ هزار و ۹۹ زخمی رسیده است.

با وجود تأکید آمریکا به اسرائیل برای جلوگیری از تبدیل لبنان به غزه دوم، اسرائیل همچنان به حملات خود ادامه داده و هدف خود را نابودی حزب‌الله اعلام کرده است. این در حالی است که شاهد ویرانی و کشتار غیرنظامیان هستیم. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد: «وضعیت لبنان نباید مشابه وضعیت غزه شود. این غیرقابل قبول است.»

در همین حال، شورای عمومی محله‌های شیخ مقصود و الاشرفیه در شهر حلب در اقلیم شمال و شرق سوریه، از ابتدای اکتبر جاری، اقدام به تشکیل یک ستاد بحران کرده است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون ١ هزار ۳۳۱ نفر از لبنان به دلیل حملات نظامی به این کشور بازگشته‌اند و همچنان ورود مهاجران به دلیل این حملات ادامه دارد.